onsdag 30 maj 2007

Kisspaus bland perenner

Vi har haft ett par lugna dagar i vår familj nu, det behövdes! Igår var jag, tjejerna och syster L vid handelsträdgården och shoppade mer blommor. DET är ju aldrig fel förstås!! :o) Saga hittade en kompis nästan direkt så hon hade i allafall nåt att göra efter vi hade tittat på getterna, hönsen, ankorna och hästarna. En busig Ronja som också är tre år (i sommar). Tjejerna försvann ett tag och när vi tittade till dom så stod dom låååångt ut bland perennerna (de som är till salu och står i krukor vid sidan om fiiina grusgångar) och klädde av sig!! När jag ropade och frågade vad de gjorde så hojtade Saga att de skulle kissa. Hahaha, jag skrattade nervöst och rusade dit. Jag hann precis i tid. Ronja hade hunnit få av sig alla kläder utom sitt linne. Det var bara att klä på dom igen och förflytta sig ut i gräset.

Idag har vi bara tagit det lugnt...köpte jordgubbar på förmiddagen som vi mumsade på vid sandlådan. Årets första smultron är också uppätna. Plockade förresten Josefines första fästing i morse. Den satt i örat(!) och har suttit några dagar eftersom jag trodde det var ett sår. Nu är det bara att hålla utkik efter tecken på smitta, det tar visst 1-4 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!