söndag 22 juli 2012

Tid för trädgård

Det är så skönt att bara få gå och skrota hemma ibland på semestern. Jag laddar verkligen batterierna bäst på hemmaplan. De två senaste dagarna har varit såna. Igår gjorde jag krusbärssylt/marmelad och plockade av mina svarta vinbär för saftkok. Röda och vita ligger i frysen och väntar. Jag njuter verkligen när jag får tillaga ätbart från min trädgård. I morgon har jag planerat att gå ut i skogen och titta efter guldet.... förmodligen kommer jag hem med blåbär också. Tillsammans med mjölk så blir bären en riktigt somrig kvällsmat!

Rabatterna börjar visa sig från sin bästa sida nu...och om inte rådjuren fanns hos oss så skulle de vara ännu finare. Grrrr. De har bl a ätit upp mina fina sommarflox. :o(

Nåja, de ska väl också få leva (fast inte nödvändigtvis just här i min trädgård)!







5 kommentarer:

  1. Tycker också det är otroligt skönt att få tid att bara vara hemma - att hinna njuta av allt arbete man lagt ner på sin trädgård

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till 100%. Det är sådana dagar man behöver.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Precis som du laddar jag bäst om hemma. Nu har vi haft gäster och varit bortresta två veckor i sträck, imorgon ska vi hem till vårt tomma hus och jag längtar! Oj vad jag ska skrota! :) kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Håller också med, tillbringar gärna semestern hemma i den underbara trädgården. Gärna mulet och lite blåst också så är det perfekt att arbeta i trädgården. Att ha händerna i jorden är min allra bästa avkoppling. :)
    Härliga blommor du visar. Och mogna svart vinbär, mmmmm

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt när man kan börja skörda det som växer i sin trädgård. Har blivit en del sylt, marmelad och gelé här hemma också. Det är lite meditativt att plocka och sylta sina bär.

    Anna-Karin

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!