söndag 22 februari 2009

Snöööö

Idag snöar det massor. Fredrik och barnen har varit ute nästan hela eftermiddagen och gjort snögubbar mm. Själv har jag tagit det väldigt lugnt... Jossan sitter bredvid mig och tittar på Askungen nu medan Saga och Fredrik är ute och skottar/leker.

 Igår hade vi faktiskt en toppendag! Vi var i djurparken hela dagen med solen skinandes på oss. Härligt! Josefine premiärred på kamelerna och hon fick äntligen se de älskade delfinerna igen. Nu har det kommit två små ungar (kalvar?) också och de var sååå söta! Klappa getterna hann vi med också, det är ju alltid en favorit, iaf för barnen. Ett riktigt tigervrål fick vi höra också när en kille med systemkamera kom lite för nära gallret. Huva! Snöleoparderna var vi länge hos. De är alldeles otroligt vackra, vi har aldrig riktigt kommit så nära förut som vi gjorde igår. Som sagt, gårdagen kan jag leva på ett tag.

I fredags var jag och Lena och tände ett par ljus vid minneslunden. Det kändes bra, även om mamma och pappa inte finns där ännu. Nu måste jag visst peta lite på Jossan, hon sitter och somnar här bredvid mig. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!