måndag 19 december 2011

För tre år sedan

De senaste 3 åren har min december inte varit som alla andra år. Det har varit en december utan mina älskade föräldrar. Jag tycker att jag har hittat tillbaka till mig själv men just i december ramlar jag tillbaka igen. Läste just ett inlägg som jag skrev för tre år sedan. Då anade jag men visste inte vad som skulle hända. Att hela min värld skulle förändras och att jag skulle få jobba med den förändringen så länge som jag har gjort. För den förändringen skakade om min värld så pass att jag inte orkade med nånting längre, jag blev utmattad helt enkelt...


Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här men för mig har december blivit en eftertankens månad, med tacksamhet över det jag har och sorg över det jag har förlorat. Hoppas ni tar det lugnt därute och är rädda om varandra.

Kram

2 kommentarer:

  1. Söta fina Lotta! Just 2008 hade vi också ett år som för alltid förändrade mitt liv. Min svärfar gick bort i cancer, vi fick vår lilla Bo och min man slet som ett djur för att få vårt hus färdigt. Från April till September hände allt detta!

    Jag drabbades efter ungefär ett år av en depression. Håller fortfarande på och jobbar mig tillbaka och börjar så smått förstå att det nog aldrig kommer att bli riktigt bra. Precis som du är jag "föräldralös" fast av helt andra orsaker, men jag förstår känslan du har av att vilja plocka upp telefonen och berätta om ditten och datten och inte kunna!

    Vad var det dina föräldrar drabbades av som gjorde att de gick bort?

    Varm kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Åh, fina fina mormor & morfar. Saknar dem så hemskt mycket emellanåt!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!