torsdag 8 december 2011

Värme i december

Förra veckan var jag och min grupp på jobbet iväg på en tvådagars medarbetarskapskurs. Mina "bästaste" jobbarkompisar och jag hade det toppen. Faktum är att kursledarna fick göra om kursplaneringen eftersom vi redan var så tighta. Sånt är kul att höra faktiskt. Att det även syns utifrån sett, menar jag. Den sista övningen vi gjorde handlade om feedback. Vi satt i ring (det gjorde vi hela tiden) och en av oss fick börja att säga tre bra saker om sig själv. Sedan skulle alla, en i taget, säga något bra om och till den personen. Så skulle man gå ringen runt. Det var känslosamt kan jag meddela! Men det kändes så fantastiskt bra att faktiskt få säga de där sakerna man tänker men aldrig hinner säga annars. Det som glöms bort mitt i all stress. Jag tror vi alla gick därifrån flera grader varmare. Underbart!

Hur har det ni på era jobb? Hinner ni stanna upp och berömma varandra eller blir det bara "slentrianord" utslängda i farten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!