tisdag 13 december 2011

Lucia och "klämdag"!

Klockan är 10 och jag är redan superstressad. Morgonen började jättemysigt med lussefirande på yngsta dotterns dagis. Njöt för fulla muggar och fick en liten tår i ögat när jag insåg att det var sista dagislussandet för vår del.

Sen var det dags att åka upp till sjukan för mammografin som vi 40-plussare gör... Väl på plats ser de lite frågande ut och ber mig sitta ner. Efter ca 10 minuter visar det sig att jag skulle ha varit på ett helt annat ställe. Suck. Snälla som de var ringde de ner och meddelade att jag var på väg. In i bilen och kör lugnt och sansat till det andra stället. När jag kommer till receptionen sitter det en lapp där det står "Åter 10.00". Då var klockan 9.20. Efter att ha knackat och hojtat ett tag dyker det upp en snorkig kvinna som säger att de har rast och ber mig vänta. Rast? I 40 minuter? "Nej, det kan jag inte" sa jag vänligt. Alltså, när de nu ändå hade fått ett telefonsamtal om att jag var på väg så kunde de väl ha sagt att jag skulle komma till 10 i såfall. Det slutade ialla fall med att jag fick komma in och misshandlas lite och sen bad jag faktiskt om ursäkt för att jag brusade upp... Vill ni vet det värsta...jag jobbar 3 kvarter ifrån platsen jag skulle vara!

Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen. Ska bara jobba, köpa lucialinne till äldsta dottern, hämta barnen, fixa mat och sen iväg på nästa luciafirande.

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Jaaa, du! Ibland undrar man... Skönt att det var en mysig morgon i alla fall! Vi har också varit iväg på lussefirande på dagis och de är så söta!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Usch, såna dagar vill man bara börja om!
    Du var modig nog att be om ursäkt iallafall! Heja heja!!
    Hoppas du har en bra dag idag!! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Fin blogg Lotta!
    Jag vill oxå ha snöflingor på min! :))
    Hur gör man?

    /Thomas

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!