fredag 2 mars 2012

Blooming friday

Idag är veckans tema Mjukt och hårt. Detta kan man tolka på flera olika sätt, bl a genom dessa foton som jag hittade i gömmorna. Det mjuka vattnet möter det hårda berget som i sin tur är värd åt den mjuka mossan.


Sanden...som är så mjuk att gå i men om man delar den i sina minsta beståndsdelar så blir det ju små hårda korn. Vattnet som känns så mjukt och skönt när man badar men som blir väldigt hårt vid ett magplask!


Vill ni se flera tolkningar på temat så titta gärna in hos Katarina.


Ha en underbart trevlig fredag allihopa!

13 kommentarer:

  1. Ett hårt magplask är det sista jag tänker på när jag ser dina bidrag. Så härlig äkta sommar i nedre bilden.
    Ha en fin helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Riktigt härlig tolkning av temat.
    Nu längtar jag riktigt mycket till sommar och sol när jag ser din nedre bild.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. En riktigt mysig tolkning, sand, stenar och vatten kan man aldrig få för mycket av.
    Njut av det fina vårvädret, här drillar lärkorna idag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig sommarbild! Och vad fint det är med mossa på berg, en häftig kontrast.
    Ha det gott.
    Maria

    SvaraRadera
  5. Många har mossa idag på sina inlägg och det är ju mjukt och fint på många sätt och stranden ser så skön ut...man längtar dit nu..
    kram Mia

    SvaraRadera
  6. Sten och mossa är en favorit för mig!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Så härligt med sandstrand! Och så kul att hitta vårtecken i form av knoppar :-)

    Trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  8. Ja, magplask är hårt. Perfekt tolkning av fredagens tema.
    Ha en trevlig helg
    Vivian

    SvaraRadera
  9. ÅÅÅ jag gillar ditt tema, jag höll ju mig till sten sand och vatten jag med. Härliga bilder!!! Önskar dig en riktigt toppen helg med massor av fint väder. /Gela

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder och kul tolkning!

    Hälsningar Birgit

    SvaraRadera
  11. Hårt berg och mjuk mossa - gillar din tolkning :-)
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  12. Du gör en härlig tolkning av temat! Just magplasket får mig att minnas...
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!