måndag 19 mars 2012

Vårteckensutmaning - vecka 3

Just idag känns det som vi är inne i april för nyss snöade det och det blåser storm! I går däremot, då hade vi det härligt här hos oss. Det blir fler och fler vårtecken för varje dag nu och det är så härligt!

  • Igår sjöng koltrasten hela dagen, mmm.
  • Barnen har vårjackor och vårskor på sig
  • Folk är gladare
Igår när jag gick ner till mitt blåsippsställe för att längta efter knoppar så fanns de äntligen där!! Jösses vad glad jag blev, blåsippor är verkligen ett tecken på vår! Fler vårtecken hittar ni hos Humlebacken!

Korten är tagna med min mobil och inte särskilt bra tyvärr...de får duga, jag har sån hosta så det blir innelek för mig idag!


Min groda sitter i solen och funderar

Blåsippan ute i backarna står...
Ha en underbar måndag!

1 kommentar:

  1. Jag har hittat stora sniglar jag. Om det inte ligger kvar "hus" från förra året :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!