måndag 26 mars 2012

Vårteckensutmaningen - vecka 4

Tänk, redan fjärde veckan i vårteckensutmaningen. Vad fort tiden går nu! Helgen har varit fantastisk och en hel del vårrelaterat har hunnits med.

  • Jag har bl a målat mina pallkragar och planerat plats för 3 till! 
  • Löv finns det fortfarande att kratta ihop och lämpa av på komposten men jag betar mig sakta men säkert neråt i trädgården. 
  • Jag har skurat balkongen och fyllt några krukor med penséer
  • Barnen yr omkring som kalvar på grönbete
Kolla in vad blommor mina julrosor får 
Lungörten blommar snart
Mmmm, ormögat lyser i rabatten 
Tulpaner och påskliljor på gång
Snart blir det rabarberpaj!
Vackra daggkåpeblad
Fler vårtecken hittar ni hos Humlebacken!

Må så gott mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Oj, vad dina julrosor blommar och trivs, och stora tulpanblad har du också!

    /Caroline

    SvaraRadera
  2. Rabarber paj snart då? ;)
    Har satt över en kruka för att snabba
    på dem lite här hemma. Åsa

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!