tisdag 17 januari 2012

Äntligen!

Igår skickade jag äntligen iväg årets fröbeställning. Nu väntar jag ivrigt på att de ska komma så att jag kan få börja så. I år tänkte jag, förutom grönsaker, även försöka mig på att så perenner. Det här har jag beställt:


Grönsaker/Kryddor
Perenner
Brytböna
Afrikas Blå Lilja
Brytsockerärt
Aklejruta
Citronmeliss
Angelonia
Citrontimjan
Arabiskt Kaffe
Grekisk Oregano
Brudslöja
Gräslök
Glansmiskantus
Isbergssallat
Humle
Italiensk Rucola
Kaki
Körsbärstomat
Krollilja
Nätmelon
Luktärt
Persilja Krusbladig
Skär Spetsmössa
Plocksallat
Trädgårdsriddarsporre
Rosmarin
Vitt Pampasgräs
Sockermajs
Tomat
Växthusgurka


Ååååh, vill börja nu!

4 kommentarer:

  1. Åh, så härligt!
    Varje år tänker jag att jag ska bli bättre på det där med frön, men jag är så dålig på att förså saker. Får väl satsa på frön som man kan odla direkt. Ska iallafall bli kul att se hur det tar sig i dina odlingar!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att höra vad det blir av alla dina frön...
    Har du provat skridskor ännu? Behöver veta om jag ska fråga någon annan så att jag kan bli av med dem då de inte ska med oss i flytten.

    SvaraRadera
  3. Vad rooooligt! Själv har jag inte haft råd att beställa fröer ännu, men som tur var så hade jag massor som jag har samlat ihop från förra året. Den som spar han har! ;) Om du skulle misslyckas med kryddorna du har tänkt att odla så kan jag tipsa dig om att det går utmärkt att köpa dem på ica och sedan sätta ut i landet när frostrisken är över. Jag har en citronmeliss som är tre år gammal nu som jag gjorde så med. Vissa kryddor får man lov att klippa ner när man planterar ut dem... Angående tomater så har jag det preciiiis lika dant här! I år har jag en plan dock. Jag odlar en massa busktomater av sorten tiny tim som fungerar utmärkt i kruka och där ska barnen få gå och plocka så mycket de vill. De tomaterna ska få bo på altanen och så hoppas jag att jag får ha de andra ifred.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!