onsdag 4 januari 2012

Medan jag väntar...

Jag har anmält mig till fyra kurser på Trädgårdsakademin, beställt frökatalogen från Impecta och nästan skissat klart på en surjordsrabatt. Antar att det inte var mer än rätt att jag gjorde något som faktiskt syns också... För ett par dagar sedan började jag således spackla i vår tvättstuga. Idag har jag målat. Äntligen är det mörkblåa taket och de turkosa väggarna ett minne blott. Nu är det skinande vitt i både tak och på väggar. Nu ska det bara inhandlas en bänkskiva, en diskho och några hyllor från det stora möbelvaruhuset så, ta-dah, har vi en sprillans ny tvättstuga! Bilder kommer.

En fråga till er som har växthus:
Jag har ett ouppvärmt (oisolerat) växthus. Vad behövs för att jag ska kunna ha mina frösådder där? Bubbelplast? Värmeelement? Frigolit? Eller är det omöjligt?

Avslutar med ett par bilder av barnen:




2 kommentarer:

  1. Hej Lotta,
    AJg har också ett ouppvärmt växthus som jag också gärna skulle odla i men vet tyvärr inte om det fungerar.

    HA de
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Bara jag igen, du har inte funderat på lägga till så man kan bli följare på din blogg?

    Kram Anna

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!