onsdag 11 januari 2012

Nu är det onsdag och jag är ledig. Solen börjar faktiskt titta fram nu men jag har planerat en hel del inomhussaker så vi får se vad jag hinner med. Häromdagen fick jag ett ryck och gjorde müsli, den blev faktiskt riktigt god fast nästa gång ska jag inte ta rågflingor, de blev liite för "geggiga" för min smak.

hemmagjord müsli
Idag vill jag bli klar med min fröbeställning också, är riktigt sugen på att få börja så! Har bara halva katalogen kvar så det ska nog gå bra, hihi.

Lökarna tittar upp överallt i trädgården nu, undrar hur tidigt det kommer blomma där ute egentligen? Jag har massor med idéer till trädgården men får väl sansa mig lite, det ska ju hinnas med också. Meeen en surjordsrabatt kommer det definitivt att bli,  och en "halvberså" till runda uteplatsen nere vid växthuset....plus lite till som måste bli klart i huvudet först innan jag kan skriva ner det.

Jag vill hinna plugga lite idag också, det är så roligt att äntligen få komma igång igen.

Nä, nu har limpdegen jäst färdigt, bäst att jag tar hand om den nu.
Ha en fortsatt bra dag!

Kram
Lotta

2 kommentarer:

  1. Men vilken kreativ dag du tycks ha framför dig! Själv sitter jag i soffan och funderar på att lägga mig och läsa nu medan ungarna sover förmiddagsvil. Haha. Svingrått och tråkigt är det ute också så vi blir nog inne.
    Och den där trädgården ja, har du överflöd med ideér som inte får rum att utvecklas i din trädgård så är det ju bara att du kommer hit. Hehe.

    SvaraRadera
  2. Åh, trevligt att hitta hit! Och trevligt att du hittade min blogg. Hos mig tittar det oxå upp lökar både här och där - underbart, men känner mig lite lurad när jag inbillar mig att vi redan är framme i mars, när det fortfarande kan komma massor av kyla och snö.

    Allt gott!
    //Linda

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!