onsdag 15 februari 2012

Där kom den!

Idag börjar jag med att sända varma tankar och kramar till Anna som har det lite jobbigt just nu!

Jaha ja, igår när jag hämtade Jossan på dagis sa jag till en förälder typ att "snön smälter nog bort snart". Joråsatte, i morse fick jag sota för det...när jag tittade ut var det helvitt ute. Det har alltså kommit ca 15 cm snö inatt och det snöar fortfarande! Hihi, näste vecka är det sportlov, det kan väl få ligga kvar tills dess då.



Mina frösådder börjar visa resultat nu också, nu gäller det bara att hålla de små sötnosarna vid liv!



Sen har det hänt en massa i mitt liv senaste veckan som har gjort att jag har börjat fundera på hur jag egentligen vill ha det i framtiden. Tankarna är inte utredda ordentligt ännu men det kommer mer om detta i ett senare inlägg, det lovar jag.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Härligt att se små sådder titta upp. Är det äggkartong du sår i? Hur gör du i så fall när du planterar i sär? River du bara i sär kartongen och sätter ner den bit plantan står i? Nyfiken. Har en hel hög med äggfack och de vore ju smidiga att odla i!

    Hoppas det är positiva saker du har att fundera över, eller att det i alla fall leder till något positivt.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Jag tänker också på Anna idag. Om det nu är samma Anna vi menar? ;) Härligt att se hur det gror, det ger hopp om vår och värme trots snön. Här är en till som just nu funderar mycket över hur jag vill leva mitt liv, och jag har just fattat ett svårt beslut som jag hoppas var det rätta. Önskar dig lycka till, kraft och mod i dina tankar! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Härligt att se det gröna som tittar fram! I mitten av februari! Var förvarar du detta då? Hur kallt/varmt, ljust/mörkt?
    Hoppas (som Linda) att det blir bra, det som du funderar över!
    Kram! /Ingrid

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!