söndag 19 februari 2012

Några timmar vår

Den kom på besök ett par timmar på förmiddagen, våren alltså. Riktigt skönt var det, fick gå in och byta till fleecejackan. Fast det kanske berodde på min aktivitet, jag fick såna vårkänslor så jag började göra fint i växthuset. Ut med allt skräp som låg på golvet, gamla löv och jord till komposten. Åh, vad jag önskar att jag hade ett växthus av glas istället. Visserligen har det varit bra att det INTE har varit det de två senaste vintrarna men det är ju så mycket finare. Det växer mossa i en del av kanalerna och jag vet inte vad jag ska göra för att få bort det. Det går väl inte, antar jag.

I går skolade jag om en del av tomaterna, jag hoppas det går bra för det är första gången jag sår tomater själv. Pelargonerna som jag tog in från garaget för några dagar sedan har börjat växa så snart är det dags att klippa och plantera om. Såå härligt!

Annars har helgen varit väldigt lugn och skön. Veckan som kommer ska jag bara jobba två dagar för vi har sportlov här nu. Bad, bowling och lek står på schemat. Hoppas er vecka blir bra!



1 kommentar:

  1. Lyckliga du som har ett växthus, av glas eller ej! Startskottet för våren verkar ha gått idag, det är full fart i bloggarna och det är så härligt.

    Ha en skön kort vecka och njut av ledigheten när den kommer! Kram Hanna

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!