lördag 4 februari 2012

En annorlunda dag

Idag har vi varit på kaninutställning. Japp, bara för att Sagas snälla fröken tipsade klassen om detta stora evenemang som går av stapeln just nu i Norrköping, bara därför har vi varit i en stoor arena och trängts med en massa människor som alltså har kaniner och kaninhoppning som hobby (eller blodigt allvar). Enormt mycket kaniner, de flesta väldigt söta, satt i små burar och visade upp sin finaste sida, fast vissa gömde sig faktiskt under halmen. En del av de små kaninerna (eller ja, en del var gigantiska) tävlade också i SM i kaninhoppning. Min slutsats är att kaniner är väldigt bra på att hoppa men bara när de själva vill. Men det är ju bara vad jag såg idag...

Nu låter det kanske som att jag är väldigt negativ till detta men jag måste säga att det faktiskt var ett väldigt intressant möte med människor jag aldrig har ägnat en tanke åt innan. Vuxna män (varav en i rosa virkad hatt), kvinnor och barn har alltså kaniner som hobby (eller yrke, det var uppfödare där också). Jag pratade med några av dom och de är verkligen proffs! Det var också kul att se att det finns så många olika raser allt från små lurviga till enorma släta, en del hade stora hängande öron och en del såg ut som kuddar. Ja, kaniner är kanske roligt i alla fall. En lite komiskt grej hände också. Jag gick och bar på mina vantar och jag tyckte att folk stirrade lite men reflekterade väl inte så mycket över det förrän Fredrik gjorde mig uppmärksam på att det faktiskt såg ut som en kanin/kaninpäls, oops. Hehe.












2 kommentarer:

  1. Fniss, har också en söt släkting som lägger mängder med tid på detta. Minst lika nördigt som jag och mina sådder;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vadå, nu förstår jag inte alls vad du menar, skulle VI trädgårdsmänniskor vara NÖRDAR? ;o)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!