onsdag 2 maj 2012

Äntligen maj!

Hej på er!
Hoppas ledigheten har varit skön för er alla. Själv har jag njutit enormt av den, både hos svärisarna i Göteborg och hemma, fixandes i trädgården. Sambon har snickrat ihop några nya odlingslådor åt mig så nu ska här sås! Ska göra ett besök på Blomsterlandet idag och beställa syrénplantor och kanske köpa en ros eller två. Har en idé om att ha gula rosor och lavendel vid flaggstången, tror det kan bli fiiint!

Till sist bjuder jag på lite morgonbilder från min trädgård:

Mmm, fina tulpaner!

Nyvaken ormbunke

Vinbär-to-be

Äntligen har jag gullvivor i trädgården, fick med mig hem från  Gbg!

Suddig bild men det blå....älskar det!!

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Det är inte klokt som det växer, det är lika häpnadsväckande varje år! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Härligt, ser att det kommit lite längre hos dig än hos mig med blomningen. Gullvivorna och tulpanerna är på god väg men har inte slagit ut än.

    Kram, Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Åhh, besök på plantskolan är det bästa som finns!
    Ska bli kul att se vad det blev.
    Ha det fint!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Oj, så långt det har kommit hos dig. Men mina gullvivor är i alla fall på gång såg jag idag. Däremot inte vinbärsblommorna ännu.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Det finns mycker fint i trädgården, men ormbunkar på utveckling är nog bland det vackraste som finns!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!