fredag 25 maj 2012

Hoppsan!

Stopp, stanna, jag hinner inte med! Maj går alldeles för fort och trots att jag bestämt mig för att bara göra det jag vill och orkar så hinner jag inte med, för det är så mycket jag VILL!  Jag är överallt och ingenstans och jag njuuuuuter! Jag gick ett varv med kameran igår för att spara det härliga:


Här blir det vindruvor så småningom

Revsugan känns extra blå i år

Mossflox

Snart så...

Mmmm



Trädgården sedd nedifrån



Blåbärsblommor

Vi får massor av krusbär i år

Fläderknoppar

Jordgubbsblomma

Gräslöken blommar snart

En sippa...

Liljekonvaljer till Mors dag

Allium

En av mina rhododendron blommar för första gången
 sen jag klippte ner den

Klematis 'Jackmanii' 









Jag önskar er alla en underbar helg med mycket sol och trädgård!

5 kommentarer:

  1. Nu går det undan... swisch så har körsbären blommat över, och äppleträden och nu är syrenerna på väg att ha gjort sitt ... Vi måste njuta!

    Sol på dig i helgen!

    SvaraRadera
  2. Visst är det en underbar tid, försök att hinna med att njuta...;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det går vansinnigt fort just nu, svårt att hinna med, men det är härligt också. Nu är det knoppar på nästan allt och något nytt som slår ut varje dag. Blommornas tid är här!

    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Nu går tiden extra fort. Kan knappast fatta att maj snart är slut!
    Underbart är kort.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Håller med... maj gick alldeles för fort. Och nu är det juni och skitkallt!!! Kollade i kalendern från förra året och då var det ljuvlig sommar vid den här tiden. Förra året på nationaldagen grillade vi räkor på kolonin och satt i skuggan och svettades. Hmm, det lär ju inte inträffa i år... Strunt samma, det är i alla fall försommar och värmen kommer väl - förr eller senare.

    Ha det fint!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!