onsdag 9 maj 2012

Idag har det regnat med små uppehåll hela dagen här hos oss. När jag i uppehållen har passat på att vara ute så har fåglarna kvittrat och det har doftat så där härligt nyregnat, ni vet. Det dyker upp fler och fler dofter för varje dag nu, tycker jag. I går när jag var ute så luktade det härligt grönskande vår.

Vi har flera koltrastar som letar mat i gräsmattan. Mycket mask finns det tydligen hos oss. :o) Ibland blir de osams med skatorna och då är det ett fasligt liv, oftast är det ett gäng koltrastar som jagar en skata. Häromdagen jagade de en ekorre också, förmodar att det är många faror för deras bon nu.

Oh, höll på att glömma, på en av mina rhododendron (har glömt namnet nu) har knopparna börjat öppna sig!

Idag är jag tacksam för att hela familjen är frisk igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!