tisdag 8 maj 2012

Nässelpesto

Igår såg jag att vi hade brännässlor utanför köksträdgården så jag passade på att plocka lite för att prova nässelpesto för första gången. Receptet jag använde hittar du här på bloggen "Med fingrarna i jorden".


Det blev väldigt uppskattat, åtminstone av oss vuxna i familjen.

Jag flyttade om lite växter också men när jag skulle börja rensa jordgubbslandet så började illamåendet smyga sig på. Det slutade med att vi tre som var kvar har varit magsjuka inatt, nu hoppas jag att det är över för oss alla för lååååång tid!!!

Om jag orkar/kan så ska jag nog ge mig på jordgubbslandet idag... Ha en toppendag ni alla!

2 kommentarer:

  1. Ååå, så gott med nässelsoppa. Måste ut snart och klippa mina "nässelodlingar".
    Hoppas ni får vara friska nu och njuta av vårträdgården.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Nässelpesto, japp jag läste rätt ;) Ska genast testa det. Älskar pesto, har fått en kärlek till tomatpesto. Köpt på burk. Borde kunna göras själv när tomaterna är mogna.
    Kram. Åsa

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!