onsdag 16 maj 2012

En liten tur...

Idag åkte jag och Jossan på en liten tur till Blomsterlandet för att titta på växter till krukorna vid ytterdörren. Vi hittade det och lite till.


Tog just en sväng i trädgården och kollade in växterna. Kolla min vallmo, den är vacker även som knopp!


Ormtungan har nästlat sig in hos daggkåpan, tyvärr syns inte den blåa färgen ordentligt, ni får föreställa er hur fint det är! :o)

Annars går jag mest och myser idag, det är ju långledigt och roliga saker är planerade i helgen. I morgon ska vi fira min syster som fyller år och på lördag ska vi träffa ett par väldigt kära vänner. Däremellan blir det väl lugna sköna dagar i trädgården hoppas jag. Har ni planerat något för helgen?

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig kombon - låter fint! Och bye the way, det är farligt att åka till ställen där plantförsäljning sker. Man kommer ALDRIG hem med bara det man sagt man skulle handla...

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Det är lätt att man handlar mer än man har tänkt sig när man åker till Blomsterlandet :)

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!