torsdag 3 maj 2012

Igår var jag ju som jag skrev på handelsträdgården och shoppade lite. Jag hade så bråttom att gräva ner inköpen så jag glömde att ta en bild... Det blev iaf:

  • Ett rådhusvin (min förhoppning är att det ska täcka ett hemmagjort staket och därmed hålla rådjuren ute)
  • Två bambu 'Jumbo' som ska vara ena väggen i ett "hängmatterum". Andra väggen är av pil.
  • En buskros Lichtkönigin lucia 'korlilub'. Den är gul och ska stå framför en kommande syrénhäck och bakom lavendeln som växer runt vår flaggstång.
  • En blåbärsbuske som jag har tappat namnet på...
Det var sååå roligt att få plantera lite igen men det straffade sig idag. Mitt revben (eller mjukdelarna runt) hade svullnat rejält inatt så det var ont kan jag säga. Meeeen det hindrar mig inte nämnvärt, idag ska jag ut och pyssla igen, wiiihiiii! :o)

Efter middagen igår kväll gick hela familjen ut igen. Så härligt att man kan göra det nu. Barnen lekte (och bråkade men jag väljer att fokusera på det mysiga) ;o), Fredrik premiärklippte gräset och jag...jag gick och njöt av allt. När det var dags för kvällsmat så skulle tjejerna prompt äta den ute i skogen så de tog med sig en bricka och satt och mumsade. Jag älskar den här årstiden när man knappt får in ungarna!

I morse när jag lämnade Jossan på förskolan så fick jag en glad överraskning. De brukar alltid så solrosor tillsammans med barnen men i år hade de sått paprika! Jag som inte gjorde det själv. Jätteroligt!!

Nej, nu ska jag ut i trädgården!

4 kommentarer:

  1. Visst är det underbart nu. Barnens syskonkärlek är densamma i alla familjer ;)

    SvaraRadera
  2. Härliga inköp du gjort! Och toppen med paprikan! Min dotter har sått majs... hur tänkte de där? Vem utan trädgård har plats för det liksom? ;) Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Låter som du har haft en härlig trädgårdsdag! Hoppas helgen blir lika bra! Och att du kryar på revbenen förstås. :)
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst blir man glad av att vara ute och plantera och gräva och det är så skönt när barnen verkligen vill vara ute (bråkar gör de ju hursomhelst):-) Och riktigt lycklig blir man av att få så fint födelsedagskort som du fick :-) Grattis i efterskott!

    /Annika

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning, det är mycket uppskattat!